headerphoto

Чотириногі кіноактори

Їх не номінують на престижні кінопремії, їм не присвоюють звання, вони не роздають автографи шанувальникам, але їх акторські кар'єри вражають, а несподівані повороти їхніх доль часом не менш захоплююче і цікаві, ніж у колег з акторської ремеслу кінозірок-людей.
Собаки
Звичайно, собаки - безумовні фаворити знімальних майданчиків. «Зірки» з псів виходять легко, тому що це найбільш дисципліновані і легкі в дресирування тварин. Вони люблять людей і з задоволенням їм підкоряються. Крім того, чотириногі артисти однієї породи дуже схожі один на одного, і головного героя при необхідності можна замінити на дублера, та так, що глядач навіть не помітить. Наприклад, у зйомках знаменитого фільму «Чотири танкісти і собака» знімалися відразу три М'ячі, а Мухтаров в однойменному фільмі було аж вісім.
У чудовому голлівудському фільмі «Собача робота» разом з Джеймсом Белуші знімалися дві вівчарки, що грають Джері Лі - Котон і Спрай, а для зйомок у фільмі «Спартак і Калашников» було відібрано 14 собак: п'ять двомісячних, троє шестимісячних щенят і шість дорослих собак. Можна згадати знамениту коллі Лесси, чудового акіта іну Хатико, величезного сенбернара Бетховена, сибірського хаскі, який виконав роль Білого Ікла - кількість фільмів, в яких головні або другі ролі зіграли собаки, обчислюється тисячами.
Кішки
Людмила Уліцкая написала казку, режисер Юрій Гримов поставив за нею фільм - «Рік білого слона». Головну роль кота Батона зіграв величезний білий кіт породи мейн кун по імені Лотос. Його дублером стала його мама, білосніжна кішка Юся, яка артистично лежала в красивих позах, коли це потрібно - замість рухомого і непосидючого Лотоса.
В одній зі сцен Лотос повинен був за мотузочку вивести маленьку чорно-білий собачку. Кіт зробив це з першого дубля, хоч і довелося асистентам режисера придумати хитро пристосування замість повідця, але він це зробив! А якщо згадати, що кішки взагалі не піддаються дресируванню, а роблять все виключно за власним бажанням, то залишається захопитися взаєморозумінням між господарями-дресирувальниками і пухнастим актором.
Любитель «смачних шматочків» кіт Борис, герой серії рекламних роликів, неодноразово займали перші місця на різних конкурсах і фестивалях, був відібраний режисером з 270 претендентів на ту ж роль. Важко повірити, що цей хольоний звір - сирота з притулку. Але це так. До речі, і Борисом його назвали в притулку. Так в паспорті і написано: кіт Борис.
Зйомки проводилися в театрі Юрія Куклачова. За задумом режисера ролика кіт повинен був бути простим, безпородних, але в той же час володіти певною харизмою і талантом. Як тільки Борис увійшов і відразу почав допитливо, діловому всі обнюхувати, стало ясно, що це саме той кіт, який потрібен. І він дійсно виявився дуже талановитий. І вже через тиждень після кастингу він став зніматися.
до Речі, кіт, який знімався в екранізації «Майстер і Маргарита» в ролі Бегемота, теж з театру Юрія Куклачова.
Коні
Цей білий кінь по імені Байкал дуже знаменитий. Протягом 20 років він знімався в кіно, про нього писали журнали і газети, знімалися документальні фільми.
За два десятки років своєї акторської кар'єри Байкал побував у різних епохах і країнах, ходив під сідлом і в упряжі, возив імператорів і революціонерів, полководців і селян, брав участь у війнах і скачках. Його фотографіями можна було б проілюструвати підручник історії від Олександра Невського до наших днів. Байкал - справжній актор, який знявся в численних художніх фільмах, «граючи», як правило, генеральського (білий адже!), або командирського коня. Байкал встав на «свічки», виходив на бій і завжди розумів звичайну людську мову, без додаткових примушення. Він знявся в 37 фільмах! Найбільш відомі серед них - «Ганна Каренина», «Дон Сезар де Базан», «Вперед, гардемарини!», «Особливості національного полювання».
Ведмеді
У відомих голлівудських кінострічках («Ведмідь», «Біле Ікло», «Легенди осені», «На межі» і ін.) Є силуети, що сцени з ведмедем. Вражає розмір тварини: звір вище акторів майже в два рази. Цей колос - Барт, американський бурий ведмідь-kodiak, один з найвідоміших звірів-акторів, що віддав кінематографу 18 років.
Барт важив 700 кг і був майже триметрового зростання. Дресирував його Монті Кокс, вперше що познайомився з Бартом, коли було п'ять тижнів. Клишоногого артиста в юності довелося каструвати (некастрированные ведмедики агресивні), і Кокс виховав з нього унікального актора. Ведмідь був неймовірно великих і дуже доброзичливим. Прожив багато років і помер від серцевого нападу на знімальному майданчику.
Слони
Заслужена слониха Росії Ранго за 50 років знялася більш ніж в 30 фільмах. Виховував її дресирувальник Андрій Корнілов. Своїм талантом і спокійною вдачею Ранго привернула кінорежисерів. Ця велика актриса з довгим хоботом знімалася у фільмах «Старий Хоттабыч», «Пригоди жовтого валізки», «Денисчині розповіді», «Солдатів і слон».
У військовій стрічці «Солдатів і слон» Ранго виконала головну роль, а її партнером по знімальному майданчику став Фрунзик Мкртчян. У фільмі «Сім чудес» Ранго знімалася разом з Михайлом Боярським і Аллою Пугачовою.
Поросята
Знаменитий американський дресирувальник Карл Міллер спробував тренувати свиню ще в 1985 році, і справа це виявилося не простим. Під час роботи над одним з фільмів він показав режисерові запис трюків зі своєю свинкою, але його це не зацікавила. До подив Карла, через шість років він отримав з Австралії пропозицію попрацювати з поросям в знаменитому сьогодні фільмі «Бэйб». І Міллер прийняв пропозицію.
Спочатку разом з дочкою протягом двох тижнів він годував, опікувався і дресирував маленьку свинку у своєму будинку. Потім довелося найняти 62 помічників - адже в «Бэйбе» мали зніматися майже 900 тварин - 48 поросят грали Бейба, 40 мишей представляли трьох співаючих мишок, три кішки - одну, а ще серед акторів були задіяні 600 овець, кілька качок, корова, собаки і багато інших кошлаті і хвостаті персонажі. Якщо ви дивилися фільм, то знаєте, що його головний герой - розумний і говорить порося, який виконує не властиву свиням роботу - пасе замість пастушої собаки овець. І справляється з нею чудово. Щоб додати зовнішності Бейба більше зворушливих чорт, кожному з 48 маленьких свинок приклеєні на голову перуку з чубчиком і трохи подовжували вії. Виявилося, що дресирувати цих тварин так само приємно, як і собак, вони розумні і кмітливі.
Будь-яка дрібниця
У першому радянському трилері, знятому Олександром Птушко по повісті Гоголя «Вій», знімалося безліч екзотичних тварин. Наприклад, нечиста сила була представлена в картині досить своєрідним тваринним світом. Працювала на зйомках ціла «бригада» чорних кішок. Дев'ять чорних кошенят-підлітків дісталися знімальній групі в спадок від картини «Чорний чортеня», де головного чотириногого героя-кота грали відразу дев'ять дублерів. Ці кішки працювали у Гайдая і в «Діамантовій руці», і у фільмі «Іван Васильович змінює професію». Мало того, що в «Вії» чорні коти вискакували з під ніг бідного філософа Хоми в самий невідповідний момент, на кішок надягали ще й спеціальні шапочки-капоры з ріжками. Їх пускали стрибати з підвищення, і в стрибку знімали на стіні їх тіні. Так з молодих нешкідливих котів виходили страшні бентежні біси.
«Вії» було задіяно більше п'яти десятків ворон. Ловили їх тут же, на «Мосфільмі», у дворі. Викладали у старому сараї приманку - хліб, зерно, печиво, обрізки ковбаси, кілька днів не підходили, щоб не злякати хитрих птахів. Розставляли скрізь пастки, але що потрапили в тенета полонянок забирали тільки вночі, щоб не викликати підозру в інших вільних ворон. На знімальному майданчику давали команду - і похмурі чорні птахи з шумом виривалися з розкривних з тріском вікон старої церкви. Бувало, дресирувальник кричав режисера Олександра Птушка: «Лукич, ворони закінчилися!». Птушко оголошував перерву, кіношники гасили світло і лізли з ліхтариками на колосники знімати птахів, а павільйони були величезні - до 16 метрів у висоту.
Були у Олександра Птушка і улюблені тварини, які кочували з ним з фільму в фільм. Він обожнював, наприклад, собаку Ведмедика. Цей Ведмедик був справжнім собачим звукоимитатором. Міг ричати, як справжній ведмідь, вити по-вовчі. &Laquo;Вії» саме він відчайдушно «оплакував» у дворі померлу панночку, виючи на всі лади.